Cuit-cuit bersama Melaka

SALAM 
sorry . . lama tak update
melaka lah katakan
ok! aku pergi selama seminggu
lama tak?
tak lah sangat kan?
4 orang je pergi
yang lain?
ada hal . .


5 jam terduduk dalam kereta akhirnya sampai jua kat rumah kakak aku . .
semuanya letih . . landing first ah babe . .
disebabkan rumah kakak aku diubahsuai, kitaorang pon makan kat luar malam tu
iaitu kat JUSCO . . 
makanan dia? boleh tahan . . tapi tak seberapa . .
kat melaka ni aku pergi banyak tempat

jusco 
 pergi untuk makan malam . . then jalan-jalan. 
sempat tangkap gambar dekat tempat KERISMES

jonker walk 
 beribu bangsa cina kat sini . . ye lah tempat die . . kami ni berkepit-kepit takut terkena . . kiteorang beli bag, kipas, mainan aulia . . aku nak beli jam, tapi jam aku dah banyak . . membazir nanti . .tak yah lah . .dosa yo!
aku rasa masa nak balik tu macam hilang kaki aku ...fuh2!!!
LETIH!!!!!

tesco 
pergi jalan2 dengan kawan kakak aku. .
mula-mula jalan sama
THEN . .
k.mie,aulia dan b.kamal cari barang masing2, 
aku,k.wani dan aman beli asam masin . . 
berjenguh kaki aku tunggu kakak aku pilih asam masin . .
ye lah, makanan kegemarannya , THEN berehat kat tandas sementara tunggu yang lain.

Pantai Hospital
tak ada nama lagi class ke nak beri?
PANTAI??
aku ni mati-matian ingatkan nak pergi pantai . . rupa-rupanya HOSPITAl (muka takde mood)
pergi sini sebab kakak aku nak scan . . beribu jugak cina kat sini
sebaik ada jugak malaynya . . selamat kakak aku

kedai malim 
 pergi untuk makan pagi dan tengahari. . 3 kali aku pergi sini, makanan die BEST . .
cubalah kalau tak percaya . . nak-nak ketam die (SLURP!!! )

kedai india muslim 
pergi untuk breakfast . . makanan die terlebih banyak, aku pulak tak habis nak makan, perut aku kecil sangat . .terpaksa buang . .
ada 2 orang india tegur anak saudara aku . .
 beruntung dia dapat gula2 free . . tak ACI
HAHAHAHA..tapi dia kecil lagi, gigi pon baru 4 . . jadi takut disebabkan giginya rosak
kami merampasnya . .

kedai uncle 
HA! masa ni aku jumpa sepasang couple . . tekan SINI . . romantik kan?
makwe macho tu beb! :D tapi mamat tu straight kan?
tak takut ke makwe dia marah+putus?
banyak jugak beli barang kat kedai uncle. . sampai nak putus tangan aku . . 
tapi barang yang banyak tu aku punya, bukan kakak aku, cuma duit! kakak aku punye . . 
aku bukan bawak duit pon . .

giant 
hari last day . . sedih :'( .beli barang untuk balik, masa ni aku EMO sikit . . ngehngeh.
lepas tu kembali senyum ah . .yang ni aku beli banyak jugak barang,
nak-nak makanan ringan.


KFC,PIZZA,DONIMO - makan malam

dan banyak lagi tempat tapi lupa:D

disebabkan aku ni jenis spesies cepat lupa . . aku terpaksa cerita serba-serbi yg aku ingat :D

balik tu kiteorang naik bas . . pening aku naik bas . . sebaik tak muntah.
sampai kat kuantan bas tu berhenti kat kedai . solat+melepas kat situ . .disebabkan aku terlalu takut bas tinggal kiteorang, sampaikan seluar aku lain sebelah . . semua tengok . . MALU WEHH!!!

sampai rumah tak sempat landing . .
semua macam tak hairan pon aku pergi MELAKA . .
rindu ke tak aku ni,
aku pon tak tahu

korang belum melancong?
olololo . .  kesiannya . .

1 comment :

ayunie_good said...
This comment has been removed by the author.