Mulut Bergerak

Salam.
Lama tak updated, rasa janggal pulak nak menaip.
aku percaya tiada satu pun manusia dekat bumi ni ingat akan blog aku ni kan?
aku ni bukanlah sibuk sangat pon..
bak kata pepatah sasterawan Dr. ayunie..
~~kerana tangan, Blog binasa~~

so, sebenarnya, aku -mim, alif, lam, sim-
Pada beberapa belas hari bulan pun aku tak ingat lah,
tapi aku hadiri sebuah kem komunikasi..
tujuan kem? nak suruh kita berani dan blablabla..
malas nak cerita..jom layan gmbar..

(sebelum kem)


 aku dan teman.

Selepas penat memerah otak demi pelajaran yang dicintai, kami pun keluar pada pukul 12.50.
kami diberi masa dari pukul 12.50-2.30 untuk makan , berak, kencing dan solat.
Selepas selesai semua tu, kami pun daftar.
(satupersatuakuceritaork?)

Ceramah cikgu Aziz memang terbaik!
Berkesan untuk aku. kot.
kiteoarang diberi beberapa aktiviti, 
kena buat muka marah, sedih, gembira, bangga, semangat, comel dan cute.aik?
Selepas tu, aku dipilih untuk berucap dengan penuh semagat ditambahkan dengan muka-mukanya sekali.aku berjaya. Yeaah!
Thanks Fasi-fasilitator yang comel dan Segak sebab setuju(!)
Kakak aku pulak kena berucap dengan sedihnya...
Dia pon berjaya lah *muke dengki

Makan dan diberi bilik untuk tidur sambil keluar air liur basi.
Petang tu aku buat apa erk?
aku kurang ingat.
cuma yang ingatnya, kiteoarang diberikan beberapa tajuk untuk berpidato.
Bagi yang tutt... tu, nasib baik lah sebab sempat yang cari isi. Tapi yang
berjemaah? kesian tak dapat cari isi. Takpelah pahala dapat.
Malam? Pidato jew.

.Keesokannya.

Mandi dengan tiada lampunya.
Makan dan lain-lain.

Ketika nak turun ke dataran asrama tu, 
kiteorang sempat snap.



Kawan sejati.

kami geng pengawas!

Pada pukul 8.30 tu pasukan pengawas kena berkawad dan berjogging.
Aku kena jadi KOMANDER untuk beberapa saat dan aku dapat anak patung itik yang comel.
<3

Lepas tu, kitaorang diminta berkumpul 
di Foyer(dewan yang tiada dinding)
Ya ALLAH! tetiba jew perut aku sakit minta dibuang..
Nak naik asrama, tinggi tu! tingkat 4!
nak pergi tandas berdekatan dengan makmal, berkunci pulak..
inisiatifnya? aku terpaksa masuk tandas budak _ _ L_KI.
Bila dah siap, aku cepat2 keluar,
OMG...dah ramai rupanya laki2 yang kumpul kt Foyer tu.
Ada ramai(lelaki) jugak yang terkejut tengok aku tetiba jew berlari keluar dari tandas tu.
Maluuuu!
Aku pun buat blur jew.
Buat muke innocent.

kami diberi ceramah dan diberikan peluang untuk berpidato dan berlakon.
Dua-dua aku tak masuk. teruk dok?

PaDA PUKUL 12.00 KITEORANG PULANG RUMAH. :(
*SEDIHLAH JUGAK.


 Sementara tunggu mak ayah ambik, kiteoarang kerkoya..
 inilah sebahagin apa yang kami belajar

 senyum!





No comments :